Hukum.

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2018/11/394324/sebab-inilah-hukuman-mati-tak-perlu-dimansuhkan-kata-netizen

Menteri Agama dan semua Melayu PH tak sedar2 lagi ke?

Takkan la tak perasan DAP ni sangat anti Islam

Mansuhkan hukuman mati tu nak menghina undang2 Hudud yang kononnya kejam

Pandai la dia cakap hukuman mati tak berkesan la apa la

Habis kalau mansuh, hukuman mati berkesan lagi ke kurangkan jenayah berat?

Ni la bahana kalau main2 undi bukan Islam perintah negara konon nak banteras rasuah la, malaysia baharu la

Ko ingat DAP hairan ke PM dan YDPA Melayu pun, contoh jelas isu hukuman mati ni

Bila usul dibahas dan diluluskan untuk pengundian, maka disini sebenarnya kuasa melangkaui apa2 peruntukan Perlembagaan sekalipun

Bila sahaja usul diluluskan oleh Yang Dipertua maka perkara tersebut terus terpakai sebagai Akta sesuatu peruntukan undang2

Ko kena ingat DAP ni bukan bodoh nak hina terang-terangan bangsa Melayu dan agama Islam di Parlimen bhai

Derang akan bagi la macam2 alasan konon untuk majukan Malaysia la, harmoni kaum la, Malaysia Baru la, adil kepada semua dan macam2 lagi agenda

Selama BN kuasai 60 tahun ada apa masalah dengan bukan Bumiputra negara ni? Bukankah bidang ekonomi kaum Cina yang pegang?

Bidang pendidikan luar negara pun kaum Cina yang majoriti, kaum Bumiputra harap kepada biasiswa sahaja pun

Ko nak cakap ni semua untuk naikkan semangat Melayu bersaing dengan kaum lain? Habis Melayu Singapura apa yang boleh dibanggakan?

Di Singapura jangan kata hak Bumiputra, hak agama pun disekat, ko tau ke tak satu-satunya masjid yang dibenarkan laung azan ialah Masjid Sultan Johor

Apa pencapaian Melayu Singapura? Ko bagi satu nama jutawan Melayu di Singapura? Kalau artis ternama ramai la dah itu yang Yahudi Nasrani suka nak rosakkan Melayu

Malaysia ni Top 10 paling kaya pun kaum Cina, Melayu harap Syed Mokhtar Bukhari je pun, itupun banyak dapat projek dari kerajaan BN

Ko nak suruh semua Melayu kerja keras siang malam macam bangsa Cina? Tak payah jaga agama, jaga keluarga, jaga keturunan?

Ko tau tak kadar perceraian kaum Cina paling tinggi berbanding kaum Melayu dan India sampai DAP sendiri nak wajibkan kursus kahwin untuk bukan Islam

Untuk kepentingan bangsa derang laju la nak laksana, bila hal2 berkaitan kelebihan Bumiputra semua nak disamarata dan dirampas

Ko nak sembang apa lagi skang der?

Subsidi petrol kereta kenapa tak buat 1600cc kebawah? Takkan Menteri Kewangan tak tahu kereta Proton lama semuanya kapasiti 1600cc keatas

Bajet pendidikan kenapa perlu diberi kepada sekolah persendirian Cina dan SMJK separa kerajaan? Nisbah peruntukan 475 juta untuk Bumiputra kepada 20.07 juta penduduk Bumiputra dah hampir sama dengan nisbah untuk kaum Cina 127 juta kepada hanya 6 juta penduduk kaum Cina, padahal yang lebih memerlukan bantuan bukanlah sekolah2 kaum Cina

Apa lagi yang ko tak puas hati dengan UMNO dan PAS?

Pemimpin UMNO berapa ramai dah sebut kes tapi pendakwaan sebenar tak mula2 lagi, ko sembang macam derang dah confirm bersalah je

Minyak RON95 sampai sekarang tak mampu nak turunkan walau 5 sen, tol PLUS pun tak turun2, PTPTN kena potong gaji plak, sembang dulu nak mansuh, ekonomi makin teruk, duit RM makin susut

PM ko tak habis2 nak politik sana sini, dapat Award sana sini bukan main, padahal manifesto pun tak habis buat lagi

Kalau dah pinjam duit sampai billion2 dengan Jepun, memangla dapat anugerah penghargaan sebab ko akan mengkayakan lagi negara derang

Macam ko buat pinjaman kat bank la, macam2 free gift dapat der, mug, payung, pen mahal, tshirt macam lagi la padahal kos barang2 tu tak sampai RM10 pun

Ni isu ICERD kalau ko masih ego berlagak lagi nak bela DAP memang ko spesies Melayu celaka tak kenang budi

Donald Trumph anti Islam tu pun reti jaga bangsa Amerika dari dikuasai pendatang Amerika Selatan dan sebagainya

Amerika akan gubal undang2 kerakyatan automatik kepada anak2 pendatang walau berkahwin dengan rakyat Amerika

Skang ko macam bagus nak jadi hero DAP ke PKR ke Bersatu atau Amanah konon nak ubah Malaysia?

Ko bagi aku satu perkara yang best untuk rakyat lepas PH perintah Malaysia?

Atau ko suka bila Astro bekerjasama dengan Shaw Brothers dari Singapura yang bertanggungjawab sailang Allahyarham Tan Sri P. Ramlee bila pindah operasi dari Singapura ke Kuala Lumpur

Dengan membuat filem menghina TGHH dan umat Islam umumnya, adakah rupa paras ketua pengganas dalam filem tersebut kebetulan mirip TGHH dan lokasi penggambaraan di sebuah pulau Pantai Timur

Dan adakah kebetulan pula pengarah filem tersebut berbangsa Cina dan terdapat pelakon2 dari Singapura dan Indonesia kononnya bersifat universal

Ko nak tengok dan tunggu sampai bila? Sampai semua nama jalan, nama bangunan, nama tempat, silap2 nama masjid kena tukar ala2 nama Cina macam kat Singapura?

Bro setakat Presiden Singapura Melayu tu takde apa pun, sebab Perdana Menteri masih Cina, kerusi Parlimen majoriti masih Cina

Ko tau ke Palestin tu asalnya bagi Yahudi kaya beli dan bangunkan tanah konon atas nama kemajuan la bhai

Sampai mufti terpaksa keluar fatwa haramkan jual tanah kepada Yahudi, tapi tak diendahkan sebab nak harta dunia

Bila Yahudi dah kuasai hampir keseluruhan Palestin maka dia usulkan di sidang PBB untuk iktiraf negara Israel

Apa beza Yahudi Nasrani dengan Cina DAP? Apa pula beza agama Yahudi Nasrani dengan agama Cina DAP?

Dan apa pula agama ko yang sokong DAP?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s